• Anonym (M)

    Vart och varför försvann han?

    Anonym (Tips från coachen) skrev 2024-04-23 12:42:57 följande:
    Du kan ringa Skatteverket på 0771-567567 och be att bli kopplad till folkbokföringen. Säkert med landskod före då om du är utomlands.
    Hur hade din tänkt att det hjälper ts? Mannen bor inte heller i Sverige och är förmodligen inte ens svensk. 
  • Anonym (M)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-25 18:32:27 följande:
    De flesta länder har i och för sig telefonkataloger på nätet... men till skillnad från i Sverige finns inte ett offentligt folkbokföringsregister som man MÅSTE vara med i, om man inte har fått skyddad identitet. Och DET kräver ju mycket. Men en enkel googling på hans namn och området där han bor/staden/delstaten whatever borde ju komma upp med en del förslag. Sedan beror det ju på hur vanligt namnet är också.

    Har han berättat om sitt yrke eller sin arbetsplats, TS? Då googlar du såklart på det, tillsammans med hans namn. Du kan ju maila till hans jobbmail också. 

    Och kom ihåg att det här inte är ditt fel, det är han som bär sig märkligt åt. Jag tycker inte att man ska göra så där, bara försvinna utan förklaring. Utan man måste i alla fall erbjuda ett samtal, så att båda kan förklara sig. Samtalet behöver förstås inte ske IRL, utan det kan ske på samma kanal som man använt hela tiden.
    Ts har redan googlar och inte funnit honom, vilket då innebär att han inte finns med i några telefonkataloger på nätet i det landet. 

    Jo, alla länder har en officiell bokföringsregistret man är registrerad i om man bor i landet. Däremot behöver detta inte vara offentliga uppgifter som i Sverige. 
  • Anonym (M)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-25 19:24:49 följande:
    Stämmer, jag skrev fel. Folkbokföringsregister FINNS såklart i alla länder, men i de flesta länder utom Sverige har bara andra myndigheter - som polis, socialtjänst, kronofogde, samt domstolarna såklart - tillgång till uppgifterna.
    Vilket var set jag skrev. Förövrigt är det fler länder än Sverige där dessa uppgifter offentliga. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Orolig och fundersam) skrev 2024-04-28 22:18:06 följande:
    Anonym (M) skrev 2024-04-25 19:17:45 följande:
    Ts har redan googlar och inte funnit honom, vilket då innebär att han inte finns med i några telefonkataloger på nätet i det landet. 

    Jo, alla länder har en officiell bokföringsregistret man är registrerad i om man bor i landet. Däremot behöver detta inte vara offentliga uppgifter som i Sverige. 


    Tack att ni diskuterar och funderar kring vad som kunde hänt, jag tog någon dags paus.. 

    Som ni förstått så hittar jag inget om honom online nej, det är verkligen 0, och som ni påpekar också, i detta land var vi bor är det inte offentliga uppgifter som i Sverige. Hans jobb nämnde han en gång, har glömt namnet, minns att jag googlade där och då när jag hörde det, men inte fann jag något då heller. 

    Det enda konkreta jag egentligen har är hon min bekantas intygande, eftersom hon umgåtts med honom en kväll typ. 


    Tack för de stöttande orden, jag mår ok men ibland blir jag väldigt ledsen, då jag inte vet ens om han lever liksom. Vi har ju alltid funnits där i typ 3 år. Men jag tror att han kommer dyka upp en dag, det känns som att han behövde ta egentid. Dock har han ju haft svåra tider hittils också, så varför ta bort mig NU isåfall..?


    Sen det om att jag skulle blivit bedragen, såklart kan man aldrig veta.. Vill jag se på saken med såna ögon så ja, då kan jag finna några tecken. T.ex. kändes det som att man inte fick komma så nära inpå honom liksom kring hans privata liv.


    -Han nämnde aldrig namnet på sina vänner, när jag frågade vad hans jobb heter så var första svaret *varför undrar du de?*. Jag blev förvånad när jag fick höra området han bor på. 


    -Ville inte ge telefonnummer

    -Att han blev upprörd elr besviken då jag uttalade osäkerhet kring hans existens kan man ju också svänga till hans nackdel om man vill. 


    -Att det alltid var någon anledning till att inte ses. 


    Sen hände det två ggr lite halv udda grejer, eller kanske mer den andra gången. Första, det var ett evenemang i min stad så jag var ute på en bar. Någon vecka/månad senare så berättade han att hans vän som bor i min stad sett mig, *du drack inte vin* sade han. (insidejoke för oss, jag gillar inte vin). Poängen är att hans kompis studerat mig. 


    Andra, han frågade mig om jag har kontakt eller gjort något med en man född cirka runt ett specifikt årtal. Detta stämde, jag kunde koppla ihop det med en man jag varit i kontakt och umgåtts med. Här anar jag inte hur han kunde veta om denna man, eller om det var slumpen bara?? Fundersam.  


     


    Kan också vara han själv och inte "hans kompis" som hade sett dig.... 
Svar på tråden Vart och varför försvann han?