Inlägg från: Anonym (jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag)

    Kan man träna upp sin sexlust?

    Anonym (Sexlust) skrev 2024-05-02 04:17:35 följande:
    Han är betydligt mer än en väldigt god vän, men det hetaste? Ja... alltså, ja - jag tycker att han är otroligt attraktiv, men jag vill inte ha sex med honom för det. Jag fattar att det låter jättekonstigt och det är svårt att förklara...

    Fast om du förstår att det låter konstigt och har svårt att förklara det så förstår du förmodligen också at det kommer nog bli svårt att träffa en partner. De flesta vill ju ha sex i en relation. Så det vore väl kanske bra om du tar upp det så tidigt som möjligt när du träffar någon ny så slipper ni båda slösa tid i onödan på något som ändå inte kommer fungera.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Sexlust) skrev 2024-05-12 05:05:28 följande:
    Ja? Det är klart? Det är ju precis det som är problemet. Fattar inte riktigt vad du vill ha sagt med detta?
    Anonym (jag) skrev 2024-05-03 14:28:56 följande:

    Så det vore väl kanske bra om du tar upp det så tidigt som möjligt när du träffar någon ny så slipper ni båda slösa tid i onödan på något som ändå inte kommer fungera.
    Nja, problemet är nog snarare att du förmodligen inte var tydlig nog redan från första början med att du inte vill ha sex... hade du varit det så hade du förmodligen inte varit i den situationen du är i nu.

    Tänk såhär... om du söker efter en vit bil så vill du väl få reda på vilken färg bilen har så tidigt så möjligt när du pratar med potentiella säljare så att du inte slösar bort tid i onödan? Du vill väl inte få reda på det efter att du bokat träff och tagit dig dit för att provköra och först då upptäcker du att bilen är blå?

    Hade vilken färg bilen har framkommit så tidigt som möjligt så hade ju både båda sluppit slösa tid i onödan om du förstår vad jag menar?
  • Anonym (jag)
    Anonym (korven) skrev 2024-05-20 07:48:01 följande:

    Hej,
    Jag personligen tror inte på diagnosen asexuell. Jag tror det beror på att man inte fått sina behov tillgodosedda när det gäller sex och därför utvecklat ett sådant beteende. 

    TS - lyssna på podden sexterapeuten. Låt denna erfarenhet bli en dörr som öppnas mot att träffa andra personer istället. 

    Nu har jag inte läst hela tråden, men ge dig tid att utforska vem du är sexuellt med någon annan. Låter som du ganska snabbt bestämde dig för att inte ha sex. Sex är själsligt och tar tid. 

    Mister du en står dig tusen åter.


    Men oooooj vad förvånande att en person som gillar att ligga med flera bara råkar "inte tro på diagnosen asexuell" och anser att lösningen på alla problem är att ligga med andra.

    Så vitt jag vet är så är andelen öppna relationer i Sverige/världen relativt liten, vad kan det röra sig om, 3% eller så? Men du menar alltså att något som 3% gillar är en skitbra lösning även för resterande 97%?

    Alltså, korven... om du bara lyssnar på poddar som säger det du vill höra, bara läser det du vill se så kommer du såklart bara höra det du vill höra och se det du vill se för det har ju du sett till att det blev så. Att bekräfta det man vill tro på är pissenkelt idag när det alltid finns nån tomte nånstans som tror likadant och kan kläcka ur sig det på nätet utan krav på att det ska vara faktabaserat.
  • Anonym (jag)
    beli skrev 2024-05-20 18:05:44 följande:
    Nån speciell orsak till att inte tro på diagnosen asexuell? För du vet väl om att asexualitet finns?
    En vild gissning är att korven bara råkar vara en person som inte är monogam men har lite svårt att förstå att det inte gäller alla utan faktiskt relativt få.
Svar på tråden Kan man träna upp sin sexlust?