Inlägg från: Anonym (Nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja)

    Kan du se en skillnad på vad män och kvinnor får säga

    Nej, där är det ingen skillnad. Otroligt olämpligt av henne!

  • Anonym (Nja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-27 08:54:44 följande:

    Ett annat exempel: Alla kvinnor jag pratat med sa att de tyckte att det är mannen som ska ta första steget. Att det är manligt och avtändande om han inte vågar det. Hade det varit ok om jag sagt att jag tycker kvinnan ska ta första steget, att det är kvinnligt och om hon inte vågar så är det avtändande?

    Ett till exempel: Kvinnor klankade ner på min kropp, förlöjligade mig som man, och talade om för mig hur jag ska vara som man för att kvinnor ska vilja ha mig.
    Är det värre om jag hade klankat ner på kvinnors kroppar, förlöjligat dom, talat om för dom hur dom ska vara som kvinnor för att män ska vilja ha dom?


    Det hade varit ok att säga att kvinnan KAN ta första steget precis som mannen, men även om du tycker att det är avtändande om hon inte vågar det så säger du så klart inte den delen. Fast det beror på hur konfronterande man vill vara förstås. Kan man ta den negativa reaktionen som följer så kan man säga att det är avtändande.

    Det är lika illa båda delarna att mobba någon på det sättet, oavsett kön. Att däremot vänligt ge råd om hur man kan förbättra sitt utseende är en annan sak, men då måste man först veta att man har den slags nära relation där det är ok att säga sånt. I de flesta fallen ska man helt vara tyst om sånt. Det är bara riktigt nära vänner som kan säga sånt.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-27 09:03:37 följande:
    Ja, men i samtliga fall så sa kvinnorna att det är mannen som SKA ta första steget. Han är man då, och vågar han inte så är det avtändande.
    Det här är inget jag hittar på. Alla jag pratade med sa samma.
    Jag skulle inte ens ge en kvinna oombedda råd om hur hon kan förbättra sitt utseende. Och jag skulle definitivt inte förlöjliga hennes utseende, anmärka negativt på hennes kropp. Många kvinnor har inga problem att göra sånt mot män, det har jag egen erfarenhet av.
    Ja och det får stå för DE kvinnorna. De representerar INTE alla kvinnor. När ska du förstå denna skillnad?
Svar på tråden Kan du se en skillnad på vad män och kvinnor får säga