• Anonym (martin)

    Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

    Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

    Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

  • Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Anonym (Inte helt rättvist)
    New Dawn skrev 2024-05-01 09:06:21 följande:
    Det är väl snarare ett problem att män INTE klagar på de "utbudet". Det finns för många män som inte har några krav alls.
    Inget av detta har med rättighet att göra. Det finns män som uttalar sig som om sex en rättighet, tyvärr. Då är det deras attityd och inställning som är fel. 

    Ang homosexuella män var det ett sätt att förstå hur lite intressant dessa flåskåta män utan krav är. De är lika ointressanta för många av oss kvinnor, som de vore om de började stöta på er. 
    Så kvinnor kan inte ändra sin uppfattning om någon efter hon lärt känna någon man?
    Heterosexuella män blir inte intresserad i andra mön även om de gillar personligheten hos någon man.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (visar på vilken person du är!) skrev 2024-05-01 11:19:47 följande:
    Men varför ville du inte ha bråttom då och ha sex om dom ville det?
    Varför ville du lära känna dom innan om dom var kåta på dig.
    I en annan tråd skriver du ju just det att man bara kan vara kåt och ha sex och inte behöver känna annat. Att det inte är nödvändigt att vara kär osv
    Då så om då bägge var kåta och du ville ha sex hade du ju inte behövt ödsla tid
    på att lära känna dom innan.
    Vadå första steget, man ger varandra signaler fram och tillbaka och sen blir det sex om bägge vill det. Ingen gör allt om inte det inte är så att en är superblyg och helt oerfaren.
    Men det kanske ni bägge var, låter som två blyga oerfarna 17 åringar, inte som två vuxna människor som har erfarenhet.
    Låter som två oskulder som inte vet vart dom ska börja, var ni väldigt unga?
    Ja, man får signaler men det är upp till mannen att agera. Enligt könsrollerna. Kvinnan kan skylla på att hon är blyg eller är rädd att hon läst signalerna fel. Bättre att mannen tar risken att göra bort sig. Enligt könsrollerna så ska mannen vara självsäker, aktiv, våga visa vad han vill, våga ta för sig. Det är manligt. Och avtändande om han inte vågar. Kvinnan vill känna sgi brudig, åtråvärd, att hon blir bekräftad som kvinna, uppvaktad.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 12:18:01 följande:
    Ja, man får signaler men det är upp till mannen att agera. Enligt könsrollerna. Kvinnan kan skylla på att hon är blyg eller är rädd att hon läst signalerna fel. Bättre att mannen tar risken att göra bort sig. Enligt könsrollerna så ska mannen vara självsäker, aktiv, våga visa vad han vill, våga ta för sig. Det är manligt. Och avtändande om han inte vågar. Kvinnan vill känna sgi brudig, åtråvärd, att hon blir bekräftad som kvinna, uppvaktad.
    Den där harangen blir inte mer sann hur många ggr du än upprepar den. Det ÄR ett växelspel mellan två individer oavsett kön eller sexuell läggning. Om jag utgår från att du inte trollar så verkar det troligt att du pga av din nästan totala avsaknad av erfarenhet tar film etc som input.

    Jag är den som nästan varje gång har initierat att vara fysisk, inga problem. Vet andra kvinnor som är som jag. Individer.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Haha) skrev 2024-05-01 12:30:15 följande:
    Den där harangen blir inte mer sann hur många ggr du än upprepar den. Det ÄR ett växelspel mellan två individer oavsett kön eller sexuell läggning. Om jag utgår från att du inte trollar så verkar det troligt att du pga av din nästan totala avsaknad av erfarenhet tar film etc som input.

    Jag är den som nästan varje gång har initierat att vara fysisk, inga problem. Vet andra kvinnor som är som jag. Individer.
    Jag har bara varit på dejt med en kvinna som aktivt visade att hon ville. Det var andra som ville, men tyckte att det var jag som skulle ta första steget. Menar du att kvinnor generellt inte tycker att det är mannen som ska ta första steget?
  • Anonym (visar på vilken person du är!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 12:34:17 följande:
    Jag har bara varit på dejt med en kvinna som aktivt visade att hon ville. Det var andra som ville, men tyckte att det var jag som skulle ta första steget. Menar du att kvinnor generellt inte tycker att det är mannen som ska ta första steget?
    Hur många dejter har du varit på KD?
    Det är konstigt om du har varit på många och att dom ville ha sex men inget någonsin hände.
    Vad var det för sorts kvinnor som verkar vara små blyga violer trots att dom ville ha sex. 
    Men om dom sa att du skulle ta första steget så måste du ju ha förstått att dom ville ha sex eller förstod du inte det under dejterna? Hur många sa till dig det efteråt menar du? dom vågade inte säga det under dejten men vågade senare?
    Och det var flera kvinnor som var så blyga fast dom ville?
    Men då var ni ju lika blyga om du inte heller vågade, ställer du större krav på dina dejter än på dig själv alltså?
    Dom ska våga men inte du? det är lite hyckleri om något ifrån dig då.

    Men du är blyg och dom var det, ja det är ju ingen lyckad kombination, två st likadana som inte vågar, då blir det inget, så alla dina dejter utom en har alltså varit extremt blyga och du då blyg eftersom inget hänt.
    Så den enda gången du haft sex var alltså när den äldre kvinnan var den som tog kommandot sen har det aldrig blivit sex för dig igen.
    Så du har alltså aldrig varit den drivande personen för att få till sex utan det var en kvinna och ändå sitter du och klagar på kvinnor när du själv aldrig tagit steget 
    till sex med en kvinna.

    Du vågar alltså inte men skäller på kvinnor för att dom är som du, jösses alltså!
    Hur tror du att andra män lyckas få ha sex med kvinnor? är alla andra alltså modigare än du? hur lyckas andra blyga män?
    Kvinnorna du träffade som ville ha sex måste ju ha sänt ut signaler på era dejter,
    är det så att du inte uppfattat dom?
    Är du dålig på att läsa av andra? 
    Ser du att det är ett givande och tagande och bollande mellan två personer innan det blir sex? 
    eller tror du att man bara frågar en person, tar första steget och säger ska vi ha sex och den andra tackar ja. att det är så män gör och kvinnor bara tackar ja eller nej?
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 12:34:17 följande:
    Jag har bara varit på dejt med en kvinna som aktivt visade att hon ville. Det var andra som ville, men tyckte att det var jag som skulle ta första steget. Menar du att kvinnor generellt inte tycker att det är mannen som ska ta första steget?

    Så vad gjorde du för att aktivt visa att du ville? Om man märker att den andra vill så måste man svara med egna signaler så den andra förstår att man också är intresserad, annats blir det ju inget.
    eller förväntar du dig att hon ska visa att hon vill och när du inte visar något mer än vänskap tillbaka så ska hon göra närmanden som du kanske uppfattar negativt?  


    nä sorry, man kan inte gnälla över att kvinnor aldrig tar initiativ om man inte själv gör det. det finns massor av kvinnor som tar initiativ med blyga män, men då har de blyga männen faktiskt get något slags respons eller signal tillbaka. Du ger antagligen noll signaler mer än vänskap och då kommer det aldrig längre.

  • Anonym (Anonym)

    Det var det mest dumma påstående jag hört.. Alla åldras men alla tappar absolut inte sin attraktionskraft vare sig kvinnor eller män.  Finns vackra människor långt upp i åldrarna. 

  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 12:34:17 följande:
    Jag har bara varit på dejt med en kvinna som aktivt visade att hon ville. Det var andra som ville, men tyckte att det var jag som skulle ta första steget. Menar du att kvinnor generellt inte tycker att det är mannen som ska ta första steget?
    Det finns inte direkt ett första steg ens, växelspel. Jo, det brukar vara jag som lägger handen på den andres arm t ex och sen är isen bruten. Men upptakten till det är bådas.

    NEJ! Det finns ingen specifik manlig "arbetsuppgift" att ta nåt första initiativ. I så fall kan man få vänta länge om man tror det. Handlar bara om personligheter, vissa gillar att bryta isen, andra är mer bekväma med att inte göra det. Blir ju långdraget med två passiva som väntar på ngt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lol) skrev 2024-05-01 13:39:57 följande:

    Så vad gjorde du för att aktivt visa att du ville? Om man märker att den andra vill så måste man svara med egna signaler så den andra förstår att man också är intresserad, annats blir det ju inget.
    eller förväntar du dig att hon ska visa att hon vill och när du inte visar något mer än vänskap tillbaka så ska hon göra närmanden som du kanske uppfattar negativt?  


    nä sorry, man kan inte gnälla över att kvinnor aldrig tar initiativ om man inte själv gör det. det finns massor av kvinnor som tar initiativ med blyga män, men då har de blyga männen faktiskt get något slags respons eller signal tillbaka. Du ger antagligen noll signaler mer än vänskap och då kommer det aldrig längre.


    Jag gjorde nog inte mycket. Jag höll mig på min kant så att säga. Jag visade intresse för henne som person, frågade om hennes intressen t ex. Och var närvarande i nuet. Pratade inte om andra kvinnor jag träffat (som flera kvinnor gjort på dejter, pratat om andra män)
    Jag kunde känna vibbar, men vågade inte göra nåt. Rädd för att det gick för snabbt, att jag läst signalerna fel. Jag tänkte nog så att eftersom jag ville träffa henne igen, om vi redan haft en dejt, så borde hon förstå att jag hade ett intresse. Men att jag inte ha bråttom. Jag tycker visst man kan gnälla eftersom det ligger på mig som man att våga. Jag kan inte skylla på att jag är för blyg, eller rädd att vara för på. Inte utan att anses vara omanlig i alla fall. Kvinnor kan vara blyga och inte våga, utan att de anses vara okvinnliga.
    Varför kan det inte börja med vänskap? Många kvinnor säger ju att det började så. Och känslorna kom med tiden. Måste man ha bråttom?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Haha) skrev 2024-05-01 14:17:48 följande:
    Det finns inte direkt ett första steg ens, växelspel. Jo, det brukar vara jag som lägger handen på den andres arm t ex och sen är isen bruten. Men upptakten till det är bådas.

    NEJ! Det finns ingen specifik manlig "arbetsuppgift" att ta nåt första initiativ. I så fall kan man få vänta länge om man tror det. Handlar bara om personligheter, vissa gillar att bryta isen, andra är mer bekväma med att inte göra det. Blir ju långdraget med två passiva som väntar på ngt.
    Menar du att det att ta första steget inte existerar? Är du kvinna? Om en kvinna skulle röra vid mig på det sättet på en dejt då skulle jag nog känna lite att hon kanske är flirtig. Men det gjorde inte kvinnor på dejterna.
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?