• anonym05swe

    Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

    Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.



    Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?


     


    Vad bör jag göra?

  • Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (K) skrev 2024-05-13 08:39:09 följande:
    Det är när du bjuder ut henne och ni träffas som du kan lära känna henne bättre. Det går inte på det viset du gör nu. Du behöver ändra strategi.
    Jag vill som sagt träffa henne men det är inte enkelt att fixa direkt. Har dessutom gillat henne under flera månader och gillar henne nu vilket gör det ännu mer komplext. 
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-13 08:45:42 följande:
    Jag vill som sagt träffa henne men det är inte enkelt att fixa direkt. Har dessutom gillat henne under flera månader och gillar henne nu vilket gör det ännu mer komplext. 
    Jo, det är enkelt.
    Väntar du på att ni ska råka träffas nu? Snacka om upplagt för att vänta på en chans tills den har glidit förbi.

    Time, time, time
    See whats become of me
    While I looked around for my possibilities
    ...
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-05-13 08:45:42 följande:
    Jag vill som sagt träffa henne men det är inte enkelt att fixa direkt. Har dessutom gillat henne under flera månader och gillar henne nu vilket gör det ännu mer komplext. 

    Komplext? Det är inte det minsta komplext. Att människor blir kära/intresserade av någon är bland det vanligaste som finns, och din situation skiljer sig inte från alla milj andra människor som är det. Att ni bor långt ifrån varandra gör det förstås lite svårare, men som jag skrivit tidigare: som det är nu gör du inte alls tillräckligt för att ni ska få en relation. 


    Sen blir jag lite fundersam över att du bara skriver om hur du planerar och planera, men inget om att faktiskt lära känna henne som person. För att göra det måste man visa intresse, även om det är läskigt och ovant. Och då är det ingen nackdel att hon förstår att du har ett visst intresse för henne. Har man inte intresse av någon hör man inte av sig alls, så det enda din nuvarande strategi kan leda till är att hon blir förvirrad över vad du egentligen vill.

  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-13 08:34:51 följande:
    Vill känna henne bättre innan jag bjuder ut henne
    Om hon bjuder ut dig, tackar du då ja?
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-05-13 08:45:42 följande:
    Jag vill som sagt träffa henne men det är inte enkelt att fixa direkt. Har dessutom gillat henne under flera månader och gillar henne nu vilket gör det ännu mer komplext. 
    Det är enkelt. 
    Du frågar henne om hon skulle vilja träffas.
    Svarar hon nej tack, eller pratar bort frågan med ett "kanske det, men jag har lite mycket just nu" så vill hon inte.
    Svarar hon ja kan ni planera när och hur.

    Det är inte ett dugg komplext att du gillat henne flera månader och gillar henne nu. Det är helt normalt. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-13 08:26:45 följande:
    Hur menar du? Jag föredrar som sagt att säga det själv men såklart kan hon ana det innan. 
    Så då gör det inget om hon får veta?
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-13 08:45:42 följande:
    Jag vill som sagt träffa henne men det är inte enkelt att fixa direkt. Har dessutom gillat henne under flera månader och gillar henne nu vilket gör det ännu mer komplext. 

     


    Hur har det gått idag? Ännu en dag där du aktivt och målmedvetet inte varit för på och inte DMat andra tjejer?

  • Anonym (X)

    Måndag! Har du skrivit till henne som du brukar på måndagar?

    Hur var det förresten, när skrev du förra veckan och skrev du flera gånger som planerat? 

  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-13 08:30:57 följande:

    1. Ingenting särskilt


    2. Ingenting direkt


    Nu plötsligt gör det inget om andra vet, eller om hon gör det?
    Du är dessutom beredd att offra en massa och du har lärt dig att modern dejting är att göra nåt båda gillar!
    Antar att du bjudit ut henne idag!
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-13 09:25:00 följande:
    Om hon bjuder ut dig, tackar du då ja?
    Ja såklart
  • anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-05-13 21:28:26 följande:

     


    Hur har det gått idag? Ännu en dag där du aktivt och målmedvetet inte varit för på och inte DMat andra tjejer?


    Jag har inte skrivit med andra nej och ska skriva med hon jag gillar imorgon 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-13 22:21:57 följande:
    Jag har inte skrivit med andra nej och ska skriva med hon jag gillar imorgon 
    Har du spicat upp det och bytt från måndag till tisdag men skriver fortfarande bara en gång i veckan?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-05-13 22:20:59 följande:
    Ja såklart
    Varför det? Du vill ju lära känna henne bättre först och inte göra något förhastat.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-13 22:20:59 följande:
    Ja såklart
    Men det är ju modern dejting. Hur klarar du det? 
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-05-13 08:34:51 följande:
    Vill känna henne bättre innan jag bjuder ut henne
    Varför då?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?