• Anonym (Jag)

    Män blir kära i mig

    Det här kommer säkert låta sjukt konstigt. Det kommer säkert vara en del som tror jag överdriver och en del kommer förmodligen bli triggade. Men jag är seriös och önskar VERKLIGEN få något slags råd på hur jag ska hantera detta. Hade uppskattat om någon som varit med om liknande svarade.

    Jag är en kvinna I sena 20 års åldern, jag har två barn under 10.
    Jag har problem med att många män visar intresse för mig, eller rent av blir kära eller besatta av mig. Jag är INTE intresserad av att ha någon relation, är singel nu. Det här problemet har skapat stora problem i mina tidigare förhållanden också..
    Män faller för mig oavsett om jag är singel eller förhållande. Jag tror dels att det handlar om mitt utseende och dels min personlighet. Jag är attraktiv, det har jag förstått. Både utseende och kropp. Men jag är också väldigt trevlig, riktigt snäll mot alla jag pratar med. Jag har ett charmigt sätt, ljus och mild röst. Är omtänksam och pratglad.
    Det börjar bli jobbigt för jag kan inte ha manliga vänner, jag kan inte prata med en man utan att han vill ta saker vidare med mig.
    Det handlar om män i alla åldrar alltså, väldigt unga men även väldigt gamla också.
    Jag har varit med om att män som jag endast samtalat med lite kort har kommit hem och knackat på hos mig och levererat blommor, lämnat en HEL påse full med mat från affären..kärleksfulla sms, samtal OCH brev.
    Nyligen gick min kaffebryggare sönder och jag skrev till en granne som jag mest hejat på och frågade om han hade en begagnad jag kunde köpa, dagen efter knackar han på hos mig och levererar en HELT sprillans ny kaffebryggare för 1500 kr. Den hade han köpt till mig bara sådär. Senare mot kvällen fick jag ett meddelande från honom där han skrev att han "så gärna ville lära känna mig mer..". Han är alltså mer än dubbla min ålder.
    Jag tycker inte att jag är flirtig av mig, men ändå blir män intresserade. Jag vet ju inte hur jag upplevs av andra. Mina kollegor har beskrivit mig som lugn, lätt att prata med, fyller rummet med positiv energi och charmig. Måste jag kanske ändra min personlighet, hur gör man ens det?
    Sen vet jag också att jag har svårt för att säga ifrån, jag är lite konflikträdd. Hur ska jag göra för att våga vara med tydlig?
  • Svar på tråden Män blir kära i mig
  • Anonym (Olika social utsatthet)
    Anonym (Miss X) skrev 2024-04-03 21:47:09 följande:
    Avundsjuka?
    På vad?
    Inget av det du skrivit kan jag ens komma i närheten av att förstå att någon skulle vara avundsjuk på.

    Du har för höga tankar om dig själv.

    Ts har en situation som många av oss skulle se som en mindre mardröm. Ensamstående mamma boende lägenhet och hon arbetar på ett jobb där man måste jobba storhelger. 
    Om ts får guldkant av att se raggningsförsök som kärlek och ett bevis på hennes övernaturliga skönhet så kan vi väl ge henne det :) 

  • Anonym (Miss X)
    Anonym (Olika social utsatthet) skrev 2024-04-04 07:14:43 följande:

    Ts har en situation som många av oss skulle se som en mindre mardröm. Ensamstående mamma boende lägenhet och hon arbetar på ett jobb där man måste jobba storhelger. 
    Om ts får guldkant av att se raggningsförsök som kärlek och ett bevis på hennes övernaturliga skönhet så kan vi väl ge henne det :) 


    Haha, ja absolut.
    MEn avundsjuk? Nej så fan heller.

    Och är man så dum så man gör som hon gjorde i kaffebryggarsituationen, ja då får man skylla sig själv. Precis som att gemene man har en gammal fungerande kaffebryggare stående. Dumt, om det ens är sant.
  • Anonym (Miss X)
    Anonym (Jag) skrev 2024-03-02 01:08:52 följande:
    Jag har två barn men jag har ändå inte sömnbrist.  Det är klart jag blir trött emellanåt och att humöret går upp och ner, skulle jag ha skrivit det i mitt inlägg eller va? Du är inte direkt logisk, du gör bara allt för att försöka trycka ner mig. Konstigt.
    Okej, det är dina åsikter. De tillför mig absolut ingenting. 
    Det är inte alla föräldrar som slutar bry sig om sitt utseende efter de har fått barn. Jag är inte 50 år, jag är 28. 
    Förstår fortfarande inte vad du gör i min tråd. Men tack för dina irrelevanta svar haha
    Haha, tror du verkligen att man slutar att bry sig om sitt utseende vid 50? 

    En 50-åring med vuxna barn är nog betydligt fräschare och piggare än en sliten småbarnsmorsa på 28.
  • Anonym (JW)
    Anonym (Olika social utsatthet) skrev 2024-04-04 07:14:43 följande:

    Ts har en situation som många av oss skulle se som en mindre mardröm. Ensamstående mamma boende lägenhet och hon arbetar på ett jobb där man måste jobba storhelger. 
    Om ts får guldkant av att se raggningsförsök som kärlek och ett bevis på hennes övernaturliga skönhet så kan vi väl ge henne det :) 


    Har själv varit i ungefär den situationen (ensamstående mamma  jobbat helger) och kan hålla med om att det är en mardröm ibland .. Kan också tillägga att jag inte såg grannars raggningsförsök som något bra , snarare ganska obehagligt när jag bodde ensam med barn..det har varit minst 5 personer i samma trappuppgång som under något tillfälle försökte stöta på mig på mer eller mindre trevliga sätt  , bland annat en gubbe i 70-årsåldern när jag var 25 ungefär som försökte kyssa mig en gång i trappuppgången.  Hade en riktigt läskig stalker också (som bodde ganska nära) som jag fortfarande drömmer mardrömmar om ibland 13 år senare ..

    Ser det inte som att jag är extremt snygg , jag vet att många tyckte jag såg bra ut (kanske fortfarande också men inte lika bra nu när jag är 35+ och trebarnsmamma som när jag var ?in my prime?) men jag vet också att väldigt många tjejer överhuvudtaget är med om såna saker.. det gjorde mig ganska arg och påverkade definitivt vad jag röstade på (många av de allra värsta hade annat ursprung än Sverige). 

    Nu när jag inte är singel , inte rör mig ute lika mycket , är äldre och inte jobbar på klubb längre är jag inte lika arg längre.. 

    Som tur är verkar ju TS knappt ha varit med om något värre än det där med kaffebryggaren (som hon kunde undvikit om hon inte hade frågat sina grannar om just en kaffebryggare) iallafall så skulle nog säga att hon har kommit undan väldigt lindrigt när det gäller att vara utsatt för jobbiga män / killar / gubbar. 


     

  • Anonym (Krokodilen)

    Sen att du tjatar om att du minsann bara är 28 år. Du är inte speciellt ung längre. Varför tar du i så du spricker ang det? 

  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Krokodilen) skrev 2024-04-04 20:37:44 följande:

    Sen att du tjatar om att du minsann bara är 28 år. Du är inte speciellt ung längre. Varför tar du i så du spricker ang det? 


    28 är ungt idag. 70 är det nya 50. 28 är det nya 20.
  • Anonym (Miss X)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-04-05 16:18:41 följande:
    28 är ungt idag. 70 är det nya 50. 28 är det nya 20.
    En tjej på 28 med två ungar, vem vill ens ha det?
    Vem vill bli den tredje farsan liksom?

    Jag skulle gråta om någon av mina söner kom och presenterade sin nya fjälla med två ungar i släptåg.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Miss X) skrev 2024-04-05 18:11:35 följande:
    En tjej på 28 med två ungar, vem vill ens ha det?
    Vem vill bli den tredje farsan liksom?

    Jag skulle gråta om någon av mina söner kom och presenterade sin nya fjälla med två ungar i släptåg.

    Auditanne skrev 2024-04-03 17:34:22 följande:

    Igen - hennes historia är inte trovärdig så det finns inget att vara avundsjuk på. 


    Har förövrigt sett drösvis med egotrådar genom åren där trådstartaren skriver ner ett hittepåproblem om att alla män faller som furor och ?åh, vad ska jag göra? när ett sådant problem i själva verket är hur lättlöst som helst genom att bara säga ?nej tack? eller ?jag har partner?.

    Trådar likt denna startas inte för att be om hjälp för banala problem utan endast för att försöka framställa sig som mer än vad man egentligen är. Få kvinnor är populära i den grad som Ts beskriver och jag tror knappast att dessa gudalika kvinnor hänger på nätforum som Familjeliv och Flashback dag och natt.

     Såna kvinnor har nog fullt upp i riktiga livet och saknar behov av att hävda sig genom förtäckta skryttrådar på anonyma nätforum.


    Det är jättemånga som vill ha mig trots att jag har två döttrar. Otroligt många män visar intresse, trots mina barn. 
    Jag är snygg, rätt ung, trevlig och snäll. Inte direkt konstigt? Jag blir också attraherad av snygga och trevliga män trots att de har barn. Visar intresse till  de jag är extra intresserad av.
    Men det verkar som om du har svårt att förstå det, antagligen är det ingenting du upplevt. Synd.
    Du får gärna tro att jag ljuger, om du vill så kan jag bevisa det för dig. Kan skriva privat, lägga till dig på snap och visa bilder på mig själv, alla konversationer med mannen som gav kaffebryggaren, mannen som gav matkasse och blommor, alla som flirtar via sociala medier. Blir dock svårt att visa hur män ser på mig IRL, du får gärna komma på besök och gå ut med mig en dag så kan du få se själv. Jag har till och med blivit raggad på när jag var på sjukhuset, hade legat inne ett par dagar efter en operation. När jag sedan blev utskriven och gick i korridoren mot utgången så stannade en man mig och ville ha mitt nummer.
    Jag undrar fortfarande vad du gör i tråden? Det enda du gör är att se bitter ut för alla. Tror de flesta tycker rätt så synd om dig, att du aldrig upplevt den här uppmärksamheten så att när andra berättar om det så tror du att det är rena lögner. Undrar om du är lika bitter IRL som på internet, för du är ju helt klart en internet-Karen.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Miss X) skrev 2024-04-05 18:11:35 följande:
    En tjej på 28 med två ungar, vem vill ens ha det?
    Vem vill bli den tredje farsan liksom?

    Jag skulle gråta om någon av mina söner kom och presenterade sin nya fjälla med två ungar i släptåg.
    Det är jättemånga som vill ha mig. Tredje farsa? Mina barn har en och samma pappa.
    Att du skulle gråta för att din son träffade en kvinna med barn säger ju väldigt mycket om dig som person. Stackars dina söner som har en sån Karen till mamma.
  • Anonym (JW)
    Anonym (Jag) skrev 2024-04-05 23:10:13 följande:

    Auditanne skrev 2024-04-03 17:34:22 följande:

    Igen - hennes historia är inte trovärdig så det finns inget att vara avundsjuk på. 


    Har förövrigt sett drösvis med egotrådar genom åren där trådstartaren skriver ner ett hittepåproblem om att alla män faller som furor och ?åh, vad ska jag göra? när ett sådant problem i själva verket är hur lättlöst som helst genom att bara säga ?nej tack? eller ?jag har partner?.

    Trådar likt denna startas inte för att be om hjälp för banala problem utan endast för att försöka framställa sig som mer än vad man egentligen är. Få kvinnor är populära i den grad som Ts beskriver och jag tror knappast att dessa gudalika kvinnor hänger på nätforum som Familjeliv och Flashback dag och natt.

     Såna kvinnor har nog fullt upp i riktiga livet och saknar behov av att hävda sig genom förtäckta skryttrådar på anonyma nätforum.


    Det är jättemånga som vill ha mig trots att jag har två döttrar. Otroligt många män visar intresse, trots mina barn. 
    Jag är snygg, rätt ung, trevlig och snäll. Inte direkt konstigt? Jag blir också attraherad av snygga och trevliga män trots att de har barn. Visar intresse till  de jag är extra intresserad av.
    Men det verkar som om du har svårt att förstå det, antagligen är det ingenting du upplevt. Synd.
    Du får gärna tro att jag ljuger, om du vill så kan jag bevisa det för dig. Kan skriva privat, lägga till dig på snap och visa bilder på mig själv, alla konversationer med mannen som gav kaffebryggaren, mannen som gav matkasse och blommor, alla som flirtar via sociala medier. Blir dock svårt att visa hur män ser på mig IRL, du får gärna komma på besök och gå ut med mig en dag så kan du få se själv. Jag har till och med blivit raggad på när jag var på sjukhuset, hade legat inne ett par dagar efter en operation. När jag sedan blev utskriven och gick i korridoren mot utgången så stannade en man mig och ville ha mitt nummer.
    Jag undrar fortfarande vad du gör i tråden? Det enda du gör är att se bitter ut för alla. Tror de flesta tycker rätt så synd om dig, att du aldrig upplevt den här uppmärksamheten så att när andra berättar om det så tror du att det är rena lögner. Undrar om du är lika bitter IRL som på internet, för du är ju helt klart en internet-Karen.

     


    Vill inte vara elak men det som du beskriver händer väldigt många kvinnor ..Det är just därför vissa (som jag har gjort i princip hela mitt vuxna liv) kan försörja sig på det. Tänk strippklubbar, sugardating , eskorter , cam , onlyfans ..

    Sista kvällen jag jobbade på en av klubbarna var det en gäst som betalade 25 000 för några timmar med mig .. utan sex. Då var jag 32 år gammal och också tvåbarnsmamma. Jag vet att jag inte såg dålig ut men jag tycker heller inte att jag är mycker snyggare och trevligare än alla andra på grund av det.. Många män är helt enkelt såna och är man smart och i behov av det kan man tjäna pengar på det.. 

    Du ser säkert bra ut och är säkert trevlig men förstår inte varför du måste bevisa det för helt okända människor här. 
    Om du verkligen gjorde tråden för att få tips på hur du undviker att män raggar på dig eller avvisar män som gör det så är väl det bästa tipset att säga att du är upptagen. Det funkar inte alltid men ofta. 

  • flemens

    Det är nog nåt som drabbar många "vackra" kvinnor, om man sen är trevlig så tar nog många män det som att du subtilt visar dig tillgänglig. En annan kan knappt föreställa sig hur jobbigt det måste vara i längden. För att inte säga farligt då det finns mer än tillräckligt galna män där ute som har sina mamma-issues och kan inte ta ett nej.


    Jag har själv ibland haft föreställningar om att en del vackra kvinnor i min närhet "sänt signaler" till mig, men har inte agerat på det mer än ett par gånger, varefter jag lärt mig att vackra kvinnor kan faktiskt bara vara trevliga utan baktankar om förhållande eller sex.

    Vet inte hur man ska göra annat än att säga på något skonsamt sätt att man inte är intresserad. Det funkade på mig i alla fall.

  • Auditanne
    Anonym (Jag) skrev 2024-04-05 23:10:13 följande:

    Auditanne skrev 2024-04-03 17:34:22 följande:

    Igen - hennes historia är inte trovärdig så det finns inget att vara avundsjuk på. 


    Har förövrigt sett drösvis med egotrådar genom åren där trådstartaren skriver ner ett hittepåproblem om att alla män faller som furor och ?åh, vad ska jag göra? när ett sådant problem i själva verket är hur lättlöst som helst genom att bara säga ?nej tack? eller ?jag har partner?.

    Trådar likt denna startas inte för att be om hjälp för banala problem utan endast för att försöka framställa sig som mer än vad man egentligen är. Få kvinnor är populära i den grad som Ts beskriver och jag tror knappast att dessa gudalika kvinnor hänger på nätforum som Familjeliv och Flashback dag och natt.

     Såna kvinnor har nog fullt upp i riktiga livet och saknar behov av att hävda sig genom förtäckta skryttrådar på anonyma nätforum.


    Det är jättemånga som vill ha mig trots att jag har två döttrar. Otroligt många män visar intresse, trots mina barn. 
    Jag är snygg, rätt ung, trevlig och snäll. Inte direkt konstigt? Jag blir också attraherad av snygga och trevliga män trots att de har barn. Visar intresse till  de jag är extra intresserad av.
    Men det verkar som om du har svårt att förstå det, antagligen är det ingenting du upplevt. Synd.
    Du får gärna tro att jag ljuger, om du vill så kan jag bevisa det för dig. Kan skriva privat, lägga till dig på snap och visa bilder på mig själv, alla konversationer med mannen som gav kaffebryggaren, mannen som gav matkasse och blommor, alla som flirtar via sociala medier. Blir dock svårt att visa hur män ser på mig IRL, du får gärna komma på besök och gå ut med mig en dag så kan du få se själv. Jag har till och med blivit raggad på när jag var på sjukhuset, hade legat inne ett par dagar efter en operation. När jag sedan blev utskriven och gick i korridoren mot utgången så stannade en man mig och ville ha mitt nummer.
    Jag undrar fortfarande vad du gör i tråden? Det enda du gör är att se bitter ut för alla. Tror de flesta tycker rätt så synd om dig, att du aldrig upplevt den här uppmärksamheten så att när andra berättar om det så tror du att det är rena lögner. Undrar om du är lika bitter IRL som på internet, för du är ju helt klart en internet-Karen.
    Som sagt. Jag tror inte på din historia då erfarenheten och vanligt sunt förnuft säger mig nåt annat. Möjligen att pappor blir intresserade då de har samma bagage som du. Det skulle vara det enda då. Jag är i tråden för att visa mitt ogillande för påhittade egoinatrådar. Det finns redan tillräckligt av dem. Sen så vet du inget om vad jag upplever i uppmärksamhet från det motsatta könet. Men om man tänker på det där klassiska uttrycket om "tomma tunnor skramlar mest" så kommer vi nog närmare sanningen. Kvinnor som verkligen får uppmärksamhet behöver inte starta skryttrådar om det. Eller få det hela att framstå som ett problem som de behöver hjälp med på ett anonymt nätforum. När det i själva verket inte finns något problem. 
  • Auditanne
    Sura nappar skrev 2024-04-03 21:27:51 följande:

    Vad är det du arbetar med? Du skriver att du inte är ekonomiskt utsatt, har en universitetsutbildnimg. Ändå jobbar du storhelger. Vilket yrke är så välbetalt men kräver ändå arbete på helgerna? 


    Bra fråga. Fasaden rämnar när lögnerna blivit för många att hålla reda på.
  • Anonym (B)

    Måste du vara så trevlig och prata med folk då? 


    visst jag känner också igen detta men det har minskat drastiskt sen jag slutade vara så social och tittade folk i ögonen. 


    varför måste du prata med män just? Du kan väl lära känna kvinnor i stället om du vill ha kompisar. 


    För övrigt tycker jag också att det är konstigt att fråga en granne om en kaffebryggare, du kunde väl köpt snabbkaffe tills du själv hade råd/tid eller vad som nu har problemet att köpa en ny eller begagnad? 


    Det går även att brygga kaffe med bara pulver och filter med. Skulle aldrig fråga en granne om en sån sak. 

  • Anonym (Jag)
    Auditanne skrev 2024-04-22 03:50:02 följande:
    Bra fråga. Fasaden rämnar när lögnerna blivit för många att hålla reda på.
    Men lämna mim tråd auditanne, du redan visat vad du tror och tänker och jag bryr mig inte. Det är bara drygt vid detta laget.
    Har skype eller snap? Jag kan visa hur jag ser ut, vi kan prata i telefon.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (JW) skrev 2024-04-06 16:55:36 följande:

     


    Vill inte vara elak men det som du beskriver händer väldigt många kvinnor ..Det är just därför vissa (som jag har gjort i princip hela mitt vuxna liv) kan försörja sig på det. Tänk strippklubbar, sugardating , eskorter , cam , onlyfans ..

    Sista kvällen jag jobbade på en av klubbarna var det en gäst som betalade 25 000 för några timmar med mig .. utan sex. Då var jag 32 år gammal och också tvåbarnsmamma. Jag vet att jag inte såg dålig ut men jag tycker heller inte att jag är mycker snyggare och trevligare än alla andra på grund av det.. Många män är helt enkelt såna och är man smart och i behov av det kan man tjäna pengar på det.. 

    Du ser säkert bra ut och är säkert trevlig men förstår inte varför du måste bevisa det för helt okända människor här. 
    Om du verkligen gjorde tråden för att få tips på hur du undviker att män raggar på dig eller avvisar män som gör det så är väl det bästa tipset att säga att du är upptagen. Det funkar inte alltid men ofta. 


    Försökte inte bevisa det.. försökte beskriva situationen men de verkar som de blev fel. Förstår inte ens varför någon skulle bli irriterad/kränkt för att någon annan ser sig som fin, snygg etc :( aja 
    Men som du sa, ja jag har börjat använda min gamla förlovningsring. Annars avvisar jag genom att säga att jag inte är intresserad pga jag träffar nån annan/inte intresserad för jag fokuser mer på karriären och inte har tid för dejting.
    Auditanne skrev 2024-04-22 03:50:02 följande:
    Bra fråga. Fasaden rämnar när lögnerna blivit för många att hålla reda på.
    Men lämna mim tråd auditanne, du redan visat vad du tror och tänker och jag bryr mig inte. Det är bara drygt vid detta laget.
    Har skype eller snap? Jag kan visa hur jag ser ut, vi kan prata i telefon.
  • Auditanne
    Anonym (Jag) skrev 2024-04-29 07:44:12 följande:
    Men lämna mim tråd auditanne, du redan visat vad du tror och tänker och jag bryr mig inte. Det är bara drygt vid detta laget.
    Har skype eller snap? Jag kan visa hur jag ser ut, vi kan prata i telefon.
    Nej, inte intresserad. Jag förstår redan vad det är för typ av människor som startar egotrådar likt denna. Och det du beskriver är fortfarande ett icke-problem. 
  • Anonym (Miss X)
    Auditanne skrev 2024-05-01 00:15:19 följande:
    Nej, inte intresserad. Jag förstår redan vad det är för typ av människor som startar egotrådar likt denna. Och det du beskriver är fortfarande ett icke-problem. 
    Haha  så sant!
    Prata och visa upp sig som någon sorts bevis?
    Näe, så patetiskt. 
Svar på tråden Män blir kära i mig