• Sand13

    BIM maj 2024

    En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3

  • Svar på tråden BIM maj 2024
  • Snorkfrökenhär
    fancyr skrev 2024-05-12 08:24:58 följande:

    På äl 13 kom det. Efter 6 månaders försök kom vårt efterlängtade plus. Jag gråter och skakar av lycka!! 😭😭❤️❤️ 

    sambon har varit iväg över helgen med grabbarna och jag vill överraska honom när han kommer hem och helst barnen med (18 o 12). Har ni några bra tips? 


    Stort grattis till plusset, vilken fantastisk känsla! 😍
  • Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-12 09:13:13 följande:
    Men åh! Häftigt att det tog hela 2 år innan ni fick sug igen. Och att ni kunde stänga när ni väl börjat. Tror inte jag hade kunnat göra det, blir som besatt när vi börjar 🤣
    Men ibland kan jag dock få en rädd känsla och tänka att, vi kanske borde strunta i allt? 
    Men den känslan försvinner. Tror vi ångrar oss jättemycket sen när det är försent. 

    Ägglossning dag 20 känner jag igen 😅 vet precis vad du menar. Suck att ligga i det senare spannet😅
    Förut, med läkemedel, fick jag äl först sent, typ dag 23 men sen fick vi ordning på det med dubbla dosen och då blev det dag 18-19 och blev också gravid båda gångerna med barnen. 
    Nu när jag slutade med piller i februari så har jag haft äl dag 16 båda ggr, och nu dag 19. 
    Men börjar misstänka att ägget inte lyckades släppa denna cykel och att det är därför jag haft flera dagars molande värk i svanken och stenhårt trott att jag är gravid 🙈 läste nämligen en gammal anteckning där just det hände, när vi försökte få till första barnet. 
    Kliniken bekräfta sen att jag hade en äggblåsa som återbildats. Och jag hade jättemycket och många dagars molande efter som gjorde att jag då också trodde jag var gravid. Hade helt glömt det och nu har molandet försvunnit och igår på bim-4 fick jag negativt med ett känsligt test. 
    Så nu är det bara att smälta besvikelsen och känslan av att ha blivit lurad 🙈🤣🙄

    Bra att du också vet att du kan få letrozol om du vill och behöver! 
    Har bara jättebra saker att säga om dessa tabletter och även av att gå till en klinik. 
    Man får ju följa äggblåsans utveckling, så man får liksom veta att man ska ha äl om 3-4 dagar tex, sen att få en spruta att ta då för att säkra att ägget släpper, är ju så skönt. 
    Slippa fundera och testa och tempa, undra. 
    Hade gått till kliniken för enkelhetesskull den här gången med, om det inte vore för att jag bor 21 mil bort nu 🙈 den som finns här uppe, är jättedyr. 
    Så det känns bäst att prova själv under vår och sommar nu, för de stänger ändå över sommaren. Så tar jag kontakt i höst troligen (och åker till den 21 mil bort alltså 😊)
    Vart ligger den klinik du haft kontakt med?
    För mig blev det bara jobbigt att försöka och försöka och att det aldrig blev nåt mer än ett supertidigt missfall. Månaderna går och går...ville inte hamna i värsta deppen som jag kände att jag var påväg in i så då valde jag att fokusera på annat positivt i livet och nöja mig med dom två barn vi har 🥰 Och livet med större barn är ju mycket friare och enklare så vi upptäckte att det var rätt så härligt det också att liksom lämna småbarnstiden bakom oss verkligen. Vi kände oss nöjda helt enkelt 😊

    Sen att suget kom tillbaka igen är bara roligt, jag är väldigt mycket mer chill den här gången, ser det bara som en bonus om vi lyckas, livet är toppen nu också, verkligen!

    Vi har en privat klinik på samma ort vi bor på, så det är enkelt, men jag tänker nog som du att dom stänger över sommarn så jag kanske kontaktar dom efter sommarn om jag fortfarande är väldigt sugen på en bebis 😍 Så ger jag mig själv några sista chanser nu. Ägglossning på gång nu snart hoppas jag, typ 2 veckor sedan mensen startade så nu börjar vi mysa runt extra mycket 😉

    Vad trist om det bara var kroppen som lurades med din molvärk, lät ju så lovande! Men bara kämpa vidare!
  • fancyr
    amiilee skrev 2024-05-13 12:54:27 följande:
    Grattis!! Hur lång lutealfas har du vanligtvis? 😊
    Jag har en lutealfas som är 13/14 dagar lång så det var precis i slutet. Hade tänkt vänta tills efter bim om inte mensen kom för att testa men då vi tänkte åka och vaccinera oss mot TBE så behövde jag veta innan dess... vilket resulterade i att vi nog får vänta för min del med vaccineringen haha. Helt ok! haha
  • fancyr
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-13 13:58:12 följande:
    Stort grattis till plusset, vilken fantastisk känsla! 😍
    Ja det var verkligen sååå härligt!
  • Snorkfrökenhär

    Jag upplever att jag har mkt mindre ÄL-flytningar än vad jag hade förut? blir nojig att det beror på att jag har  ?sämre? ÄL, jag är ju äldre så inte orimligt att äggen börjar bli kassa 😆

    Vill minnas förut att det var massor och nu märker jag bara av flytningarna om jag ?gräver runt? 😂 Dom finns men dom är liksom bara inuti runt tappen och rinner inte ut som förut. 

    Vet att man kan göra vissa saker för att öka flytningarna, nån som testat? Eller har ni blivit gravida utan en massa slemmiga ÄL-flytningar 😅

  • littlewickewire
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-13 16:50:43 följande:

    Jag upplever att jag har mkt mindre ÄL-flytningar än vad jag hade förut? blir nojig att det beror på att jag har  ?sämre? ÄL, jag är ju äldre så inte orimligt att äggen börjar bli kassa 😆

    Vill minnas förut att det var massor och nu märker jag bara av flytningarna om jag ?gräver runt? 😂 Dom finns men dom är liksom bara inuti runt tappen och rinner inte ut som förut. 

    Vet att man kan göra vissa saker för att öka flytningarna, nån som testat? Eller har ni blivit gravida utan en massa slemmiga ÄL-flytningar 😅


    Har aldrig upplevt särskilt mycket flytningar och har ändå blivit gravid två gånger (dock missfall båda gångerna), så man behöver absolut inte ha en massa. Det räcker om det är runt tappen, det är ju där spermierna "landar" så att säga 😅
  • littlewickewire
    Tror knappt att det är sant, ett svagt, men fullt synligt, plus på ÄL+10 idag 😮 Kan det vara min tur nu, tredje gången gillt?!

    Vågar inte riktigt tro på det förrän strecket blivit starkare (sist, med den kemiska graviditeten plussade jag också tidigt, men det blev aldrig starkare). 
  • fancyr
    littlewickewire skrev 2024-05-14 06:58:30 följande:
    Tror knappt att det är sant, ett svagt, men fullt synligt, plus på ÄL+10 idag 😮 Kan det vara min tur nu, tredje gången gillt?!

    Vågar inte riktigt tro på det förrän strecket blivit starkare (sist, med den kemiska graviditeten plussade jag också tidigt, men det blev aldrig starkare). 
    åh va roligt! hoppas!! ta ett nytt om två dagar :) jag tog två test äl 13, ett testa tidigt och ett normalt, båda blev positiva. nu idag två dagar senare tog jag ett nytt normalt gravtest som hade blivit starkare :) bim-dagen idag :) 
  • Snorkfrökenhär
    littlewickewire skrev 2024-05-14 06:58:30 följande:
    Tror knappt att det är sant, ett svagt, men fullt synligt, plus på ÄL+10 idag 😮 Kan det vara min tur nu, tredje gången gillt?!

    Vågar inte riktigt tro på det förrän strecket blivit starkare (sist, med den kemiska graviditeten plussade jag också tidigt, men det blev aldrig starkare). 
    Sååå roligt 😄 Håller alla tummar för att det blir ett starkt plus snart! 
  • Sanso
    Hoppar in här jag med. Är föräldraledig med mitt första barn som 16 månader, hoppas på ett syskon nästa år Glad

    Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    IamGabs, 5/5, 2a barnet, 1a försöket. (Testat positivt)
    Anonym4848, 5/5, 2:a barnet, 7e försöket (plussat)
    Empatina, 6/5, 1:a barnet, 1:a försöket (testat positivt)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Littlewickewire, 16/5, 1a barnet, 4e försöket (försökt i ett år) 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    Femman, 23/5- 5:e barnet- 3:e försöket.
    LillaSam 24/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Idaho89 27/5 1:a barnet, 8:e försöket (kemiskt i februari)
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF
    snowplay970 17/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Sanso, 26/5, 2:a barnet, 1:a försöket 
  • littlewickewire
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-14 09:01:03 följande:
    Sååå roligt 😄 Håller alla tummar för att det blir ett starkt plus snart! 
    Tusen tack fina du! Hjärta
  • Pez

    Grattis ni som plussat! Otroligt roligt för er! 

    Jag känner absolut ingenting, förra gången jag var gravid hade jag massa olika symtom vid denna tidpunkt. Så tror inte vårt halvdana "försök" ledde någonvart. Jag beställde ÄL-stickor till nästa cykel, ska bli spännande att prova nått nytt. Främst för att ligga varannan dag i 2 veckor-metoden är lite svårare med småbarn hemma så skönt att kunna pricka rätt 🤩

    Mensen ska dyka upp i helgen, kommer den inte så ska jag testa såklart. 

  • Snorkfrökenhär
    Pez skrev 2024-05-14 10:59:34 följande:

    Grattis ni som plussat! Otroligt roligt för er! 

    Jag känner absolut ingenting, förra gången jag var gravid hade jag massa olika symtom vid denna tidpunkt. Så tror inte vårt halvdana "försök" ledde någonvart. Jag beställde ÄL-stickor till nästa cykel, ska bli spännande att prova nått nytt. Främst för att ligga varannan dag i 2 veckor-metoden är lite svårare med småbarn hemma så skönt att kunna pricka rätt 🤩

    Mensen ska dyka upp i helgen, kommer den inte så ska jag testa såklart. 


    Behöver inte vara kört, men jag förstår tänket. Jag har aldrig haft symtom före BIM när jag varit gravid men känt allt möjligt när jag inte varit det 😆 
  • Bunny s
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-13 14:07:24 följande:
    För mig blev det bara jobbigt att försöka och försöka och att det aldrig blev nåt mer än ett supertidigt missfall. Månaderna går och går...ville inte hamna i värsta deppen som jag kände att jag var påväg in i så då valde jag att fokusera på annat positivt i livet och nöja mig med dom två barn vi har 🥰 Och livet med större barn är ju mycket friare och enklare så vi upptäckte att det var rätt så härligt det också att liksom lämna småbarnstiden bakom oss verkligen. Vi kände oss nöjda helt enkelt 😊

    Sen att suget kom tillbaka igen är bara roligt, jag är väldigt mycket mer chill den här gången, ser det bara som en bonus om vi lyckas, livet är toppen nu också, verkligen!

    Vi har en privat klinik på samma ort vi bor på, så det är enkelt, men jag tänker nog som du att dom stänger över sommarn så jag kanske kontaktar dom efter sommarn om jag fortfarande är väldigt sugen på en bebis 😍 Så ger jag mig själv några sista chanser nu. Ägglossning på gång nu snart hoppas jag, typ 2 veckor sedan mensen startade så nu börjar vi mysa runt extra mycket 😉

    Vad trist om det bara var kroppen som lurades med din molvärk, lät ju så lovande! Men bara kämpa vidare!
    Det låter jätteklokt hur du resonerade och att du faktiskt kunde inse allra själv och stänga igen bebisverkstan. Är ju väldigt väldigt lätt att man blir deppig när det inte går som man tänkt men att man blir fruktansvärt "manisk" i det hela istället, eller vad man ska kalla det. Besatt är nog ett bättre ord. 

    Härligt att du längtar och vill och är Pepp nu
     Och att du också mår bättre 🥰

    Imorse var jag på Bim-1 och tog ett sista, känsligt test. Ert sånt clearblue digitalt som räknar ner. Kollade av det medan jag stod i duschen, jaha okej. Negativt. 
    Precis efter märker jag att jag fått mens 🤣🤣 som på beställning! Så då blev jag glad istället. Slippa grubbla mer på om ägget inte släppte, det då skulle innebära med mensen. Skulle jag få vänta på den nu osv? 
    Så jäkla skönt. Tänker att jag "vann" en dag nu när den kom en dag före 😅😍

    Vad bra att du har en klinik på samma ort. Har du kikat på deras priser? 
    Jag har nämligen också en i närheten, men varje försök kommer kosta minst 3000 medan den jag har på min tidigare ort, kostar ca 500 i månaden. 
    Sjukt stor skillnad. 
    Har sån bra erfarenhet av den i gamla hemstaden, så det blir den om jag ska ta hjälp. 
    Jag har bestämt mig som så, att den här cykeln blir det att tempa (aldrig provat den metoden förr), och då får jag se om ägglossning sker eller ej. Skulle jag inte få någon temphöjning så blir det faktiskt att ringa kliniken redan den här cykeln. Då har jag liksom 2 tecken på utebliven ägglossning i rad, pga ägg som inte släpper. 
    Då pallar jah inte hålla på om jag ändå misstänker att jag har 0% chans 😅

    Vad roligt för er att ni är i äl-tider 😍🥰😍🥰 spännande! 

    Tempar du något? Stickor? 
    Eller märker du väl när äl är? 
    Jag har bara haft 3 cykler nu efter flera år med ppiller. 
    Äl verkar ha varit dag 16,16 och nu senast dag 19. 
    Fått bevisat alla 3 cykler att jag märker på sekretet. 
    Så det är bra! 

    Såg att du fråga om att du misstänker sämre äl-sekret? 
    Jag tror absolut inte att du behöver oroa dig, så länge länge hittar rätt sekret om du "gräver" 😅
    Jag har löst att kvinnor över 30 ofta har kortare tid med äl-sekret än när de var yngre dock
     Jag har haft 2-3 dagar med äl-sekret nu som äldre. Som yngel hade jag fler dagar. 
    Jag har också funderingar kring mitt äl-sekret. Förut var det sådär som äggvita. 
    Numera är det tunt men mjökigt. Blir rikligt dock, så pass att jag känner av att oj, nu kom det igång. 
    Men tunt och mölkigt..  ??
    Blir lite nojig över hur fertilt det egentligen är?
  • Anonym (Morticia 91)
    littlewickewire skrev 2024-05-14 06:58:30 följande:
    Tror knappt att det är sant, ett svagt, men fullt synligt, plus på ÄL+10 idag 😮 Kan det vara min tur nu, tredje gången gillt?!

    Vågar inte riktigt tro på det förrän strecket blivit starkare (sist, med den kemiska graviditeten plussade jag också tidigt, men det blev aldrig starkare). 
    Så kul 😃 hoppas det fortsätter bli starkare!
  • Pez
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-14 12:30:22 följande:
    Behöver inte vara kört, men jag förstår tänket. Jag har aldrig haft symtom före BIM när jag varit gravid men känt allt möjligt när jag inte varit det 😆 
    Precis efter att jag skrivit detta så fick jag som mensvärk och en väldigt ljusröd flytning. Hade nog missat det om jag inte haft trosskydd idag för syntes inget när jag torkade mig. Rätt likt dagarna innan pluss förra gången. Haha nej man blir fasen knäpp på det här 🤷
  • Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-14 13:46:18 följande:
    Det låter jätteklokt hur du resonerade och att du faktiskt kunde inse allra själv och stänga igen bebisverkstan. Är ju väldigt väldigt lätt att man blir deppig när det inte går som man tänkt men att man blir fruktansvärt "manisk" i det hela istället, eller vad man ska kalla det. Besatt är nog ett bättre ord. 

    Härligt att du längtar och vill och är Pepp nu
     Och att du också mår bättre 🥰

    Imorse var jag på Bim-1 och tog ett sista, känsligt test. Ert sånt clearblue digitalt som räknar ner. Kollade av det medan jag stod i duschen, jaha okej. Negativt. 
    Precis efter märker jag att jag fått mens 🤣🤣 som på beställning! Så då blev jag glad istället. Slippa grubbla mer på om ägget inte släppte, det då skulle innebära med mensen. Skulle jag få vänta på den nu osv? 
    Så jäkla skönt. Tänker att jag "vann" en dag nu när den kom en dag före 😅😍

    Vad bra att du har en klinik på samma ort. Har du kikat på deras priser? 
    Jag har nämligen också en i närheten, men varje försök kommer kosta minst 3000 medan den jag har på min tidigare ort, kostar ca 500 i månaden. 
    Sjukt stor skillnad. 
    Har sån bra erfarenhet av den i gamla hemstaden, så det blir den om jag ska ta hjälp. 
    Jag har bestämt mig som så, att den här cykeln blir det att tempa (aldrig provat den metoden förr), och då får jag se om ägglossning sker eller ej. Skulle jag inte få någon temphöjning så blir det faktiskt att ringa kliniken redan den här cykeln. Då har jag liksom 2 tecken på utebliven ägglossning i rad, pga ägg som inte släpper. 
    Då pallar jah inte hålla på om jag ändå misstänker att jag har 0% chans 😅

    Vad roligt för er att ni är i äl-tider 😍🥰😍🥰 spännande! 

    Tempar du något? Stickor? 
    Eller märker du väl när äl är? 
    Jag har bara haft 3 cykler nu efter flera år med ppiller. 
    Äl verkar ha varit dag 16,16 och nu senast dag 19. 
    Fått bevisat alla 3 cykler att jag märker på sekretet. 
    Så det är bra! 

    Såg att du fråga om att du misstänker sämre äl-sekret? 
    Jag tror absolut inte att du behöver oroa dig, så länge länge hittar rätt sekret om du "gräver" 😅
    Jag har löst att kvinnor över 30 ofta har kortare tid med äl-sekret än när de var yngre dock
     Jag har haft 2-3 dagar med äl-sekret nu som äldre. Som yngel hade jag fler dagar. 
    Jag har också funderingar kring mitt äl-sekret. Förut var det sådär som äggvita. 
    Numera är det tunt men mjökigt. Blir rikligt dock, så pass att jag känner av att oj, nu kom det igång. 
    Men tunt och mölkigt..  ??
    Blir lite nojig över hur fertilt det egentligen är?
    Nämen skit också att mensen kom, fast härligt att cykeln börjar om och inte blir jätte lång, det om något är ju drygt! Låter som att du har en sund inställning och tänker helt rätt angående ägglossningen. Får du bevis på att ÄL inte funkar så är det ju bättre att ta hjälp snabbt! 

    Jag märker oftast av ÄL genom mer fertilt sekret, även om jag nu inte får lika mycket som förut. Får ofta också lite värk kring äggstockarna. Nästan läskigt likt hur du beskriver dina flytningar också. Förr var det mycket slemmigare och nu är det ofta väldigt vattnigt. Känns väldigt vattnigt det som rinner ut och slemmigare/äggviteaktigt det som är runt tappen. Haha, här är vi inte blyga för att prata flytningar inte 😂 Har aldrig hört det du skriver om äldre kvinnor, att det blir färre dagar med flytningar, intressant! Då kanske det är rätt så normalt att man upplever lite mindre av den varan 😆

    Jag tempade förut, både i syfte att bli gravid och att undvika att bli gravid. Menscykeln var ju både lite längre och mer oregelbunden förut men har ändå kunnat få bekräftat att ÄL skett och det har sedan stämt med när mensen dykt upp. Lärt känna min kropp hyffsat väl efter allt tempande. Har funderat på att tempa nu igen för att få bekräftat om ÄL skett eller inte, har bara tagit för givet att det funkat då kroppen beter sig ganska så likadant hela tiden typ. 
  • littlewickewire
    fancyr skrev 2024-05-14 08:41:50 följande:
    åh va roligt! hoppas!! ta ett nytt om två dagar :) jag tog två test äl 13, ett testa tidigt och ett normalt, båda blev positiva. nu idag två dagar senare tog jag ett nytt normalt gravtest som hade blivit starkare :) bim-dagen idag :) 
    Åh missade att säga tack!! <3 Ska absolut testa igen här snart, kanske inte kan hålla mig till torsdag, vi får se haha!

    Härligt att ditt streck blivit starkare! Hjärta
  • Snorkfrökenhär
    Pez skrev 2024-05-14 14:51:10 följande:
    Precis efter att jag skrivit detta så fick jag som mensvärk och en väldigt ljusröd flytning. Hade nog missat det om jag inte haft trosskydd idag för syntes inget när jag torkade mig. Rätt likt dagarna innan pluss förra gången. Haha nej man blir fasen knäpp på det här 🤷
    Åååh, låter ju väldigt lovande om det är så det varit förut innan du plussat.  Spännande 😄 
  • LillaSam
    littlewickewire skrev 2024-05-14 06:58:30 följande:
    Tror knappt att det är sant, ett svagt, men fullt synligt, plus på ÄL+10 idag 😮 Kan det vara min tur nu, tredje gången gillt?!

    Vågar inte riktigt tro på det förrän strecket blivit starkare (sist, med den kemiska graviditeten plussade jag också tidigt, men det blev aldrig starkare). 

    Grattis!! Vad roligt att så många plussat hittills! 


    jag är på ÄL+1 idag. Vi har fått till det helt ok. En gång på ÄL och en gång 4 dagar innan. Eftersom det är första försöker vill vi inte ha göra-barn-sex utan ligger när lusten faller in. Hur ofta ligger ni andra runt ÄL? har varit gravid 2 gånger tidigare och då hade vi sex en gång 5 dagar innan och andra gången 3 dagar innan och på ÄL dagen.

Svar på tråden BIM maj 2024