• Anonym (martin)

    Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

    Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

    Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

  • Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 12:26:35 följande:

    Jag nämnde tidigare en 12 år kvinna jag hade känslor för. Hon tyckte hon var för gammal, och förstod inte vad jag såg hos henne. Jag tänkte inte så, jag tyckte hon var attraktiv och jag gillade henne.


    Så det går varken bra med yngre eller äldre. Du kanske borde prova jämnåriga? 
  • Anonym (Mymlan)

    Jag får tyvärr medge att det finns kvinnor här på FL som hånar oskulder eller i alla fall uppträder direkt skamligt oförskämt mot dem. Men de är i minoritet och jag tycker jag ser många kvinnor som försöker komma med tips och idéer till män som har svårt att träffa kvinnor. Och då menar jag inte misogyna incels utan män som kan bete sig och inte skyller på andra. Dessa män behandlas i regel sjysst men tyvärr inte alltid.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-05-02 13:08:00 följande:
    Så det går varken bra med yngre eller äldre. Du kanske borde prova jämnåriga? 
    Ja, gärna. Jag träffade jämnåriga men vi klickade inte. Skrev till några förra året men fick inget svar.
  • New  Dawn
    Anonym (Inte helt rättvist) skrev 2024-04-30 21:25:10 följande:
    Stora majoriteten kvinnor har haft sex. 
    Fast, du fattar inte ens vad jag pratar om. Inte ens i närheten.
    Förstår du inte att sex kan vara fördjävligt.
    Det verkar som om du förutsätter att sex är något positivt. Det behöver inte alls vara det.
    Om du har sex med en man som lika gärna kunnat sätta på vem som helst, och sexet bara är mer eller mindre värdelöst och/eller obehagligt, skapar det BARA negativa känslor. 

    Det är mycket vanligare att kvinnor inte är intresserade av sex. En anledning kan vara att de haft sex och upplever det så ointressant, värdelöst och ev smärtsamt, att deras sexlust försvinner. 

    Du som man kommer sannolikt aldrig uppleva det, eftersom att män har lättare att njuta av sex. Dessutom är de kvinnor  som vill ha sex intresserad av mannen på något sätt.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Inte helt rättvist) skrev 2024-04-30 21:10:28 följande:
    Och kvinnor kan inte sätta in sig i en situation hur det är att vara man
    Män och kvinnor har olika erfarenheter och svårigheter... Därför kan du inte jämföra som du gör. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Inte helt rättvist) skrev 2024-04-30 21:29:27 följande:
    Så kvinnor får bara intresse från män som de ogillar?
    Ja, så kan det vara. Många kvinnor upplever det så.

    Majoriteten av kvinnor hittar ju män de gillar, med det gäller ju även män. Majoriteten av män har sex, hittar kvinnor, gifter sig mm. På samma sätt måste du ta med alla dessa män i beräkningen. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (B)
    Anonym (Mymlan) skrev 2024-05-02 13:28:57 följande:

    Jag får tyvärr medge att det finns kvinnor här på FL som hånar oskulder eller i alla fall uppträder direkt skamligt oförskämt mot dem. Men de är i minoritet och jag tycker jag ser många kvinnor som försöker komma med tips och idéer till män som har svårt att träffa kvinnor. Och då menar jag inte misogyna incels utan män som kan bete sig och inte skyller på andra. Dessa män behandlas i regel sjysst men tyvärr inte alltid.


    Heder åt dig att du medger att det finns kvinnor på FL som beter sig svinigt mot oerfarna män (ej incels).
  • Anonym (Martin x2)
    Anonym (Mymlan) skrev 2024-05-02 13:28:57 följande:

    Jag får tyvärr medge att det finns kvinnor här på FL som hånar oskulder eller i alla fall uppträder direkt skamligt oförskämt mot dem. Men de är i minoritet och jag tycker jag ser många kvinnor som försöker komma med tips och idéer till män som har svårt att träffa kvinnor. Och då menar jag inte misogyna incels utan män som kan bete sig och inte skyller på andra. Dessa män behandlas i regel sjysst men tyvärr inte alltid.


    Anonym (B) skrev 2024-05-02 17:01:47 följande:
    Heder åt dig att du medger att det finns kvinnor på FL som beter sig svinigt mot oerfarna män (ej incels).


    Ni och TS skriver det som att det är vanligt, men kan ni inte visa en sån tråd? Jag missar dom!


    Stöttar ni och säger ifrån när folk skriver taskiga saker?

  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Martin x2) skrev 2024-05-02 18:12:08 följande:
    Anonym (B) skrev 2024-05-02 17:01:47 följande:
    Heder åt dig att du medger att det finns kvinnor på FL som beter sig svinigt mot oerfarna män (ej incels).


    Ni och TS skriver det som att det är vanligt, men kan ni inte visa en sån tråd? Jag missar dom!


    Stöttar ni och säger ifrån när folk skriver taskiga saker?


    Och du och dina gelika påstår alltid att ni aaaaaaldrig sett nåt sånt trotts att i stort sett alla män vet precis vad som menas. Och sen surar ni för att andra inte vill ge sig in i den klassiska meningslösa leken där saker ska "bevisas" för er som ni såklart avfärdar med patetiska argument och kräver mer bevis och så går det runt runt. 

    Vi kan väl säga såhär istället, det finns inget i världen som kommer få dig att tro något annat än du vill tro oavsett vilka "bevis" som läggs fram. Frågan är snarare varför du sitter här och låtsas som att du öht har en objektiv syn på det när vi alla redan vet att du inte har det? 

     
  • Anonym (Martin x2)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-05-02 19:11:01 följande:
    Och du och dina gelika påstår alltid att ni aaaaaaldrig sett nåt sånt trotts att i stort sett alla män vet precis vad som menas. Och sen surar ni för att andra inte vill ge sig in i den klassiska meningslösa leken där saker ska "bevisas" för er som ni såklart avfärdar med patetiska argument och kräver mer bevis och så går det runt runt. 

    Vi kan väl säga såhär istället, det finns inget i världen som kommer få dig att tro något annat än du vill tro oavsett vilka "bevis" som läggs fram. Frågan är snarare varför du sitter här och låtsas som att du öht har en objektiv syn på det när vi alla redan vet att du inte har det? 

     

    Jag undanber mig osakliga påhopp.


    Om jag inte sett nåt som andra säger är vanligt är det väl inte konstigt att jag vill se det?

  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Martin x2) skrev 2024-05-02 19:27:49 följande:

    Jag undanber mig osakliga påhopp.


    Om jag inte sett nåt som andra säger är vanligt är det väl inte konstigt att jag vill se det?


    Ja när andra inte håller med dig så är det ju såklart alltid ett "påhopp". Själv kan du såklart kläcka ur dig vad du vill, det är bara ren sanning Drömmer

    Ja, som sagt du ser ju vad du vill se så ingen faller nog ner av stolen av ren häpnad när du påstår att du minsann aaaaaldrig sett nåt sånt...
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?