• Anonym (Deppig)

    Han vågar inte

    Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

    Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

  • Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Z)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-14 15:17:02 följande:
    Nej

    Läst alla dina svar i tråden nu och såg att du tar med hunden. Skönt att höra att du är en bra hundägare {#emotions_dlg.flower}

    Blev så ledsen för din skull när jag läste allt du skrivit. Du är absolut inte äcklig! Förstår dom känslorna så väl för så tänker jag också ibland. Det låter som att du har fastnat i en negativ cirkel av tankar. Jag går själv hos en psykolog och vill bara säga att jag hoppas hoppas verkligen att du går till en också. Det hjälper verkligen om man hittar rätt person. Det finns en app som heter Mindler med psykologer man pratar med via video, prova! 


    Skickar en stor varm kram till dig, känner Igen mig så väl i dina tankar. Om du vill ha någon att prata med så finns jag här! Säg till isf så kanske jag kan ge min mail eller något.

  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Z) skrev 2024-05-14 15:30:26 följande:

    Läst alla dina svar i tråden nu och såg att du tar med hunden. Skönt att höra att du är en bra hundägare  // {#emotions_dlg.flower}

    Blev så ledsen för din skull när jag läste allt du skrivit. Du är absolut inte äcklig! Förstår dom känslorna så väl för så tänker jag också ibland. Det låter som att du har fastnat i en negativ cirkel av tankar. Jag går själv hos en psykolog och vill bara säga att jag hoppas hoppas verkligen att du går till en också. Det hjälper verkligen om man hittar rätt person. Det finns en app som heter Mindler med psykologer man pratar med via video, prova! 


    Skickar en stor varm kram till dig, känner Igen mig så väl i dina tankar. Om du vill ha någon att prata med så finns jag här! Säg till isf så kanske jag kan ge min mail eller något.


    Tack, ska kolla upp mindler.

    Det känns bara som att jag var så dum som trodde att det skulle vara även för mig. Att jag hade rätt att vara glad och kär. Borde förstått att det inte var sant. 
  • Anonym (Deppig)

    Löjlig kanske är bättre beskrivet. Som att någon skrattar bakom min rygg. "Trodde du på det, att det var på riktigt?"


    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-14 16:56:14 följande:
    Tack, ska kolla upp mindler.

    Det känns bara som att jag var så dum som trodde att det skulle vara även för mig. Att jag hade rätt att vara glad och kär. Borde förstått att det inte var sant. 
  • Anonym (f)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-14 17:00:37 följande:

    Löjlig kanske är bättre beskrivet. Som att någon skrattar bakom min rygg. "Trodde du på det, att det var på riktigt?"


    Men det är ju inte så du ska känna, jag tror att han är manipulativ, medvetet eller omedvetet.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-14 16:56:14 följande:
    Tack, ska kolla upp mindler.

    Det känns bara som att jag var så dum som trodde att det skulle vara även för mig. Att jag hade rätt att vara glad och kär. Borde förstått att det inte var sant. 
    Det är ingenting som är uttänkt i förväg, vem som ska hitta någon eller inte.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-05-14 17:22:50 följande:
    Det är ingenting som är uttänkt i förväg, vem som ska hitta någon eller inte.
    Jag låter snart som kaffedraken. Ber om ursäkt för det. 

    Men jag ville så gärna. Träffa någon. Ha en egen familj. Egna barn. Älska dem mer än jag blivit älskad. Få tala om det så att de vet om det. Den enda som får lyssna på det nu är min hund, men hon är också gammal och kommer inte heller finnas för alltid. 
    Vara stolt över någon. Någon som kunde trösta mig och som jag kunde stötta i med och motgångar. 

    Jag vet att det inte blivit barn med den här mannen men jag är ändå för gammal för det nu så jag har accepterat det. Men att vara helt ensam resten av livet, jag ville inte det.
    Och så slösade jag bort så många år med att leva med någon som jag inte ville vara med och när jag äntligen tog mig iväg så mår jag ännu sämre och ifrågasätter varför jag ens finns. För att en man  krossade mitt hjärta (han är toppen på isberget men ändå den utlösande faktorn). Kan inte bli mer patetiskt än så. 
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-14 18:00:26 följande:
    Jag låter snart som kaffedraken. Ber om ursäkt för det. 

    Men jag ville så gärna. Träffa någon. Ha en egen familj. Egna barn. Älska dem mer än jag blivit älskad. Få tala om det så att de vet om det. Den enda som får lyssna på det nu är min hund, men hon är också gammal och kommer inte heller finnas för alltid. 
    Vara stolt över någon. Någon som kunde trösta mig och som jag kunde stötta i med och motgångar. 

    Jag vet att det inte blivit barn med den här mannen men jag är ändå för gammal för det nu så jag har accepterat det. Men att vara helt ensam resten av livet, jag ville inte det.
    Och så slösade jag bort så många år med att leva med någon som jag inte ville vara med och när jag äntligen tog mig iväg så mår jag ännu sämre och ifrågasätter varför jag ens finns. För att en man  krossade mitt hjärta (han är toppen på isberget men ändå den utlösande faktorn). Kan inte bli mer patetiskt än så. 
    Tycker också att du ska gå och prata med någon. Dina handlingar står i direkt motsats till det du säger att du vill ha, så det vore nog bra att reda ut.
  • Björkenli

    Hur gammal är du? Har du gjort en utredning så att du vet säkert att det är för sent att få barn?

    I övrigt- många känner nog som du efter att en dålig relation tar slut (dvs en relation man inte mått bra i stor del av tiden. Förstår att det också hade bra stunder annars hade du ju inte fortsatt). Du kommer komma över det.  Ja om du inte har vänner som stöttar dig i detta skulle jag absolut investera i några timmar med en bra terapeut. 

  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-14 18:00:26 följande:
    Jag låter snart som kaffedraken. Ber om ursäkt för det. 

    Men jag ville så gärna. Träffa någon. Ha en egen familj. Egna barn. Älska dem mer än jag blivit älskad. Få tala om det så att de vet om det. Den enda som får lyssna på det nu är min hund, men hon är också gammal och kommer inte heller finnas för alltid. 
    Vara stolt över någon. Någon som kunde trösta mig och som jag kunde stötta i med och motgångar. 

    Jag vet att det inte blivit barn med den här mannen men jag är ändå för gammal för det nu så jag har accepterat det. Men att vara helt ensam resten av livet, jag ville inte det.
    Och så slösade jag bort så många år med att leva med någon som jag inte ville vara med och när jag äntligen tog mig iväg så mår jag ännu sämre och ifrågasätter varför jag ens finns. För att en man  krossade mitt hjärta (han är toppen på isberget men ändå den utlösande faktorn). Kan inte bli mer patetiskt än så. 

    Stannar du kvar och väntar och hoppas på den här mannen (för det vet jag att du gör därinne i dig någonstans, även om du säger att det är slut nu, eller kommer du säga nej om han hör av sig igen?) så ökar du oddsen för att det kommer bli som du säger, du kommer sluta ensam gammal och olycklig.

    Det du behöver är att ägna dig och fokusera på annat som ger ett värde för dig, för att skapa ett avstånd till honom och lättare komma över honom. Fritidsintressen, hobbys, aktiviteter med hunden, kanske träffa andra som också har hundar? Vänner, resor. 


    Och ju fortare du kommer över honom desto fortare kan du eventuellt släppa in en annan till ditt hjärta.

  • Anonym (Deppig)
    Björkenli skrev 2024-05-14 18:21:20 följande:

    Hur gammal är du? Har du gjort en utredning så att du vet säkert att det är för sent att få barn?

    I övrigt- många känner nog som du efter att en dålig relation tar slut (dvs en relation man inte mått bra i stor del av tiden. Förstår att det också hade bra stunder annars hade du ju inte fortsatt). Du kommer komma över det.  Ja om du inte har vänner som stöttar dig i detta skulle jag absolut investera i några timmar med en bra terapeut. 


    Jag har ett par år kvar till 40 så det känns ju absolut som att det tåget har gått. Det gick inte med min förra sambo,  vilket är hemskt tur eftersom jag egentligen inte ville ha barn med honom alls. Och även det där med att känna sig värd. Tänk om jag inte klarar av det, inte är bra nog. Vem är jag att sätta någon oskyldig till världen som inte har bett om det. För min skull. 
    Nej, någon utredning har jag inte gjort och nu är det inte längre tal om det eftersom jag dessutom är singel (och inte tänkte försöka hitta kärleken på nytt. Det gör alldeles för ont).

    Den här relationen (om vi kan säga så, han sa det i alla fall - jag var hans flickvän) är den första gången som jag har varit kär. Och det kändes helt fantastiskt. 

    Mina vänner har fullt upp med sitt, jag vill inte störa dem med det här. De vet vad som har hänt och hur jag mår.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-05-14 18:28:19 följande:

    Stannar du kvar och väntar och hoppas på den här mannen (för det vet jag att du gör därinne i dig någonstans, även om du säger att det är slut nu, eller kommer du säga nej om han hör av sig igen?) så ökar du oddsen för att det kommer bli som du säger, du kommer sluta ensam gammal och olycklig.

    Det du behöver är att ägna dig och fokusera på annat som ger ett värde för dig, för att skapa ett avstånd till honom och lättare komma över honom. Fritidsintressen, hobbys, aktiviteter med hunden, kanske träffa andra som också har hundar? Vänner, resor. 


    Och ju fortare du kommer över honom desto fortare kan du eventuellt släppa in en annan till ditt hjärta.


    Nej jag kommer förmodligen inte säga nej om han hör av sig. Patetiskt jag vet.
    Men jag tror verkligen att risken att han skulle det är försvinnande liten. Verkligen verkligen. Det kommer inte hända. Och det är synd, för jag tror verkligen att jag hade kunnat hantera att ha honom som vän. Hellre det än inget liksom. Jag var nöjd att hålla det ytligt.

    Jag är normalt den första att säga att man inte ska ha med gamla flammor att göra, var man inte vänner innan varför ska man vara det sen? inget gemensamt, inga intressen eller vänner. Men jag känner verkligen inte så med den här mannen. Tyckte om honom, inte bara kär utan även som en vän. 
    Och jag vill inte släppa in någon annan i hjärtat, för det första så är det så otroligt trasigt nu och att riskera den här smärtan en gång till? Aldrig i livet. 

    Och det här är så himla tråkigt att det behövde hända, jag var så på god väg att gå vidare och så tog han det för långt. Stannade inte vid småprat utan började blanda in framtiden. För att sen rycka undan mattan för mig igen. Jag lovar er, det känns precis som att få ett slag i magen. Man tappar luften. 
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-05-14 14:54:59 följande:

    Så TS välmående ska ligga i hans händer och på att han inte hör av sig igen.


    Det borde inte spela någon roll om han hör av sig eller ej, TS borde lämna honom bakom sig för gott oberoende av vad han tar sig för.


    Det har jag inte påstått. Men det kanske blir lättare för TS att gå vidare om han slutar höra av sig.
    Så länge han fortsätter höra av sig så bygger TS upp nya luftslott och så fortsätter det så.
    Och eftersom hon själv inte verkar klara av att avsluta det så är det kanske bättre att han gör det.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-14 18:00:26 följande:
    Jag låter snart som kaffedraken. Ber om ursäkt för det. 

    Men jag ville så gärna. Träffa någon. Ha en egen familj. Egna barn. Älska dem mer än jag blivit älskad. Få tala om det så att de vet om det. Den enda som får lyssna på det nu är min hund, men hon är också gammal och kommer inte heller finnas för alltid. 
    Vara stolt över någon. Någon som kunde trösta mig och som jag kunde stötta i med och motgångar. 

    Jag vet att det inte blivit barn med den här mannen men jag är ändå för gammal för det nu så jag har accepterat det. Men att vara helt ensam resten av livet, jag ville inte det.
    Och så slösade jag bort så många år med att leva med någon som jag inte ville vara med och när jag äntligen tog mig iväg så mår jag ännu sämre och ifrågasätter varför jag ens finns. För att en man  krossade mitt hjärta (han är toppen på isberget men ändå den utlösande faktorn). Kan inte bli mer patetiskt än så. 

    Men du, nu är det dina negativa tankar som svämmar över. Försök bryta det mönstret. Du råkade dessvärre ut för en jävligt manipulativ kille, det är inte ditt fel! 


    Och det är absolut inte försent att skaffa barn! Du hinner fortfarande och det finns ju två vägar att gå. Du kan åka till Danmark och inseminera dig. Eller så hittar du en fin kille via dejting, dom finns därute, jag lovar. 


    Allt kommer att lösa sig, du är bara inne i en depression nu och tänker inte helt klart. Försök att landa och komma över honom. Du fixar det här! Du är en stark tjej och du har bara hamnat lite vilse nu, det kan hända vem som helst. Det är inte ditt fel. Jag tror på dig.

  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Z) skrev 2024-05-14 19:31:47 följande:

    Men du, nu är det dina negativa tankar som svämmar över. Försök bryta det mönstret. Du råkade dessvärre ut för en jävligt manipulativ kille, det är inte ditt fel! 


    Och det är absolut inte försent att skaffa barn! Du hinner fortfarande och det finns ju två vägar att gå. Du kan åka till Danmark och inseminera dig. Eller så hittar du en fin kille via dejting, dom finns därute, jag lovar. 


    Allt kommer att lösa sig, du är bara inne i en depression nu och tänker inte helt klart. Försök att landa och komma över honom. Du fixar det här! Du är en stark tjej och du har bara hamnat lite vilse nu, det kan hända vem som helst. Det är inte ditt fel. Jag tror på dig.


    Nej, jag vill absolut inte bli en ensam mamma. Om jag skulle skaffa barn är det tillsammans med någon, och då måste jag träffa någon för det. Och det hänger så klart på hur snabbt jag kan ta mig vidare. Nu känns det som aldrig, jag ville verkligen vara med honom. Verkligen, verkligen.

    Men tack, tack, tack ändå för dina ord ❤️ Jag är så vilse så du anar inte. 
  • Anonym (Z)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-14 20:29:14 följande:
    Nej, jag vill absolut inte bli en ensam mamma. Om jag skulle skaffa barn är det tillsammans med någon, och då måste jag träffa någon för det. Och det hänger så klart på hur snabbt jag kan ta mig vidare. Nu känns det som aldrig, jag ville verkligen vara med honom. Verkligen, verkligen.

    Men tack, tack, tack ändå för dina ord ❤️ Jag är så vilse så du anar inte. 

    Förstår det. Men jag är helt säker på att du kommer träffa någon när du kommit över idioten och du känner dig starkare och som dig själv. Ibland när jag har mörka tankar (vilket är ofta) brukar jag försöka tänka att detta är bara en period i mitt liv och att det kommer gå över. This too shall pass. Försök att locka fram lite ilska mot honom, skriv en lista med alla negativa saker om honom. Blir så arg att du blivit utsatt av honom. 

    Har du hunnit kolla upp appen Mindler än? Tänkte på dig nu i eftermiddags för jag var på tbanan och det var en stor affisch med reklam för Mindler 😊 förstår att allt känns tungt och det är svårt att ta steget men försök ladda ner appen ikväll och imorgon kan du logga in på den och bara kolla. Och senare i veckan kanske du kan ta steget att boka en tid. 


    Allt kommer lösa sig och det kommer bli bra ❤️ stor kram

Svar på tråden Han vågar inte